Вступнику

Поради батькам першокурсника
Для того, щоб   процес адаптації проходив легше, слід стежити за тим, щоб ваша дитина:

  • Дотримувалась режиму дня.
  • Правильно організувала свій побут.
  • Знаходилася на свіжому повітрі не менше 2 годин в день.
  • Займалася фізичними вправами.
  • Вчилася більше працювати самостійно.
  • Підтримуйте постійний зв’язок з викладачами, майстрами.

Для того, щоб підтримати першокурсника :

  • Спирайтеся на сильні сторони дитини.
  • Показуйте, що ви задоволені дитиною.
  • Уникайте підкреслювати промахи молодої людини.
  • Умійте демонструвати любов і пошану до дитини.
  • Умійте взаємодіяти з дитиною.
  • Приймайте індивідуальність дитини.
  • Проявляйте віру в дитину.
  • Демонструйте оптимізм.

Слова підтримки:

  • «Знаючи тебе, я впевнений, що ти все зробиш добре».
  • «Ти робиш це дуже добре. Це серйозний виклик, але я впевнений, що ти готовий до нього».

Які слова не слід говорити:

  • «Ти завжди»…
  • «Ти взагалі»…
  • «Вічно ти»…

В першу чергу необхідно дати зрозуміти вашій дитині, що ви бачите в неї рівноправного партнера, довіряєте їй і відноситесь, як до дорослої людини, яка вже взмозі самостійно будувати своє майбутнє і відповідає за свої вчинки. Прагніть говорити з нею на рівних, як з дорослим, підкреслювати важливість її вибору і вашу віру в неї, а також те, що навчання в ПТО обов’язково відкриє перед нею широкі перспективи, дасть можливість влаштуватися в житті, добре заробляти в майбутньому
У жодному випадку не залишайте в цей складний адаптаційний період, візьміть себе в руки і не йдіть на поводу своїх негативних емоцій, а підтримайте і надайте допомогу. Повірте, що, не дивлячись на можливу агресію і крики про те, що вас ніхто ні про що не просив, в душі ваша дитина буде вам дуже вдячна і ніколи не забуде за протягнуту руку допомоги.

Для покращення проходження процесу адаптації першокурсників

  • Встановіть тісний контакт з класним керівником та майстром групи, вихователем гуртожитку, обміняйтесь номерами телефонів.
  • Ознайомтеся з умовами навчання та проживання Ваших дітей, розташуванням медичних закладів, можливих місць відпочинку, торгових мереж.
  • Цікавтеся справами Вашої дитини від самої дитини та від класного керівника.
  • Телефонуйте Вашій дитині щодня, обговорюйте питання навчання, матеріального становища, нових вподобань. Дайте своїй дитині відчути Вашу підтримку та бажання допомогти у будь-якій ситуації.
  • Дізнайтеся імена нових друзів Вашої дитини та (про всяк випадок) дізнайтесь номери їхніх телефонів.
  • Проведіть невелику екскурсію, разом з”ясуйте «зони невпевненості» Вашої дитини (правила поведінки на проїзній частині, транспортне сполучення, правила спілкування з незнайомими людьми тощо).
  • Обов”язково відвідуйте батьківські збори, там Ви зможете отримати об’єктивну інформацію про навчально-виховний процес Вашої дитини.
  • Будьте уважні до емоційного стану та поведінки Вашої дитини. Якщо Вас щось насторожує – обов’язково обговоріть це з дитиною, класним керівником, практичним психологом або соціальним педагогом.
  • Будьте впевнені в успіхах Вашої дитини. Процес адаптації буде проходити м’якше і швидше, якщо в цей період поруч будуть ТУРБОТЛИВІ БАТЬКИ!