03.1.2025 року. ВІЛ/СНІД: сучасні виклики та можливості захисту
03 грудня 2025 року, у рамках проведення Міжнародної акції «16 днів проти насильства», відбулася просвітницька година «ВІЛ/СНІД: сучасні виклики та можливості захисту» для студентів училища.
«Як уберегти себе від ВІЛ під час війни і в мирний час? Як не потрапити в пастку небезпечної хвороби? Що ми насправді знаємо про ВІЛ та СНІД? Що означають доконтактна та постконтактна профілактика інфікування ВІЛ? Що таке АРВ-терапія?» — на всі ці та інші важливі запитання давали відповіді та надавали роз’яснення:
• Фегер Ольга Василівна — лікар-терапевт Центру протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу КНП «ЦЛХ» ЗОР, доцент кафедри громадського здоров’я і гуманітарних дисциплін медичного факультету №2 ДВНЗ «УжНУ», регіональний координатор з ДКП у Закарпатській області, консультант з психологічних та соціальних питань, мережа «100% життя. Ужгород»;
• Гатнер Лілія Мирославівна — консультант із соціальних питань, мережа «100% життя. Ужгород».
Захід був спрямований на формування відповідального ставлення студентів до власного здоров’я та підвищення рівня обізнаності щодо профілактики ВІЛ/СНІДу.



27.11.2025 року. Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»
Щороку з 25 листопада по 10 грудня в Україні проводиться Міжнародна акція «16 днів проти насильства», яка спрямована на привернення уваги суспільства до проблем подолання всіх форм насильства — у сім’ї, громаді, закладах освіти та на робочому місці.
27 листопада практичний психолог училища Анжеліка Боднар провела зі студентами інформаційні хвилинки, під час яких вони отримали важливу інформацію про види насильства, способи захисту, алгоритм звернення по допомогу та формування безпечного освітнього середовища.



25.11.2025 року. Участь у обласній методичній секції практичних психологів
25 листопада 2025 року відбулося засідання обласної методичної секції практичних психологів та соціальних педагогів закладів професійної освіти області, в якому взяла участь Анжеліка Боднар, практичний психолог нашого училища.
Керівник секції Ірина Ладижець, методист НМЦ ПТО у Закарпатській області, зупинилася на питанні планування роботи працівників психологічної служби на 2025/2026 н. р. у контексті реалізації Закону України «Про професійну освіту», наголосила на важливості роботи практичних психологів та соціальних педагогів із підтримки соціального й психологічного благополуччя всіх учасників освітнього процесу шляхом застосування науково обґрунтованих методів, технологій і підходів психологічного супроводу та практичної соціальної підтримки.
У ході засідання пройшло тренінгове заняття «Ментальне здоров’я: як подбати про себе?», яке провела завідувачка навчально-методичного кабінету практичної психології, соціальної роботи та моніторингу якості освіти КЗ «Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР Валентина Шевчук.
Завершилося зібрання підсумковим колом «Що беру з собою?», а також груповим обговоренням теми, де кожен мав можливість обмінятися власними висновками, цінними спостереженнями та кроками, які планують застосувати у професійній діяльності для підтримки власного ментального здоров’я. Кожен бажаючий мав можливість висловити свої враження та побажання щодо подальшого планування роботи секції.



05.11.2025 року. Тренінг з мінної небезпеки
05 листопада 2025 року зі студентами другого курсу Ужгородського вищого комерційного училища ДТЕУ було проведено тренінг з мінної небезпеки, який провели Анжеліка Боднар, практичний психолог училища, та Заміна Дуран, тренер з мінної небезпеки Товариства Червоного Хреста України.
Під час тренінгу акцентувалася увага на актуальності інформації про ризики вибухонебезпечних предметів. Студенти ознайомилися з видами небезпечних предметів, можливими загрозами, відпрацювали алгоритм дій у разі виявлення підозрілих об’єктів і дізналися про техніки безпечних позицій тіла у разі загрози вибуху.
Захід відбувся у невимушеній атмосфері: учасники ставили запитання, обговорювали реальні ситуації та отримували професійні поради від фахівців.
Поінформований — означає захищений!



16.10.2025 р. Участь у тренінгу з мінної безпеки
За ініціативи Товариства Червоного Хреста України з 30 вересня по 4 жовтня 2025 року в м.Чернівці проходив тренінг з мінної безпеки. Анжеліка Боднар, практичний психолог нашого закладу освіти також брала участь у тренінгу і пройшла навчання з мінної небезпеки за напрямком «Інформування про ризики вибухонебезпечних предметів та правила безпечнішоі поведінки», де отримала знання й практичні навички, необхідні для проведення занять зі студентами та дорослим населенням.
Вже 15-16 жовтня успішно провела перші інформаційні сесії та підтвердила високий рівень підготовки під час моніторингу та одержала сертифікат.



08.10.2025 р. Навчання за програмою «Безпечний контент у цифровому світі»
08 жовтня 2025 року на базі КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» практичний психолог нашого закладу Анжеліка Боднар успішно завершила навчання в онлайн-режимі за програмою «Безпечний контент у цифровому світі: виклики та рішення для освіти».
Під час навчання учасники опанували сучасні підходи до формування безпечного інформаційного середовища, розглянули ризики цифрового простору та шляхи їх запобігання у сфері освіти.
За результатами підсумкового тестування Анжеліка Боднар підтвердила високий рівень знань і отримала сертифікат про успішне проходження курсу.
Отримані компетентності сприятимуть упровадженню безпечних цифрових практик у роботі з учнями та підвищенню рівня медіаграмотності в освітньому середовищі нашого закладу.

Поради батькам першокурсника
Для того, щоб процес адаптації проходив легше, слід стежити за тим, щоб ваша дитина:
- Дотримувалась режиму дня.
- Правильно організувала свій побут.
- Знаходилася на свіжому повітрі не менше 2 годин в день.
- Займалася фізичними вправами.
- Вчилася більше працювати самостійно.
- Підтримуйте постійний зв’язок з викладачами, майстрами.
Для того, щоб підтримати першокурсника :
- Спирайтеся на сильні сторони дитини.
- Показуйте, що ви задоволені дитиною.
- Уникайте підкреслювати промахи молодої людини.
- Умійте демонструвати любов і пошану до дитини.
- Умійте взаємодіяти з дитиною.
- Приймайте індивідуальність дитини.
- Проявляйте віру в дитину.
- Демонструйте оптимізм.
Слова підтримки:
- «Знаючи тебе, я впевнений, що ти все зробиш добре».
- «Ти робиш це дуже добре. Це серйозний виклик, але я впевнений, що ти готовий до нього».
Які слова не слід говорити:
- «Ти завжди»…
- «Ти взагалі»…
- «Вічно ти»…
В першу чергу необхідно дати зрозуміти вашій дитині, що ви бачите в неї рівноправного партнера, довіряєте їй і відноситесь, як до дорослої людини, яка вже взмозі самостійно будувати своє майбутнє і відповідає за свої вчинки. Прагніть говорити з нею на рівних, як з дорослим, підкреслювати важливість її вибору і вашу віру в неї, а також те, що навчання в ПТО обов’язково відкриє перед нею широкі перспективи, дасть можливість влаштуватися в житті, добре заробляти в майбутньому
У жодному випадку не залишайте в цей складний адаптаційний період, візьміть себе в руки і не йдіть на поводу своїх негативних емоцій, а підтримайте і надайте допомогу. Повірте, що, не дивлячись на можливу агресію і крики про те, що вас ніхто ні про що не просив, в душі ваша дитина буде вам дуже вдячна і ніколи не забуде за протягнуту руку допомоги.
Для покращення проходження процесу адаптації першокурсників
- Встановіть тісний контакт з класним керівником та майстром групи, вихователем гуртожитку, обміняйтесь номерами телефонів.
- Ознайомтеся з умовами навчання та проживання Ваших дітей, розташуванням медичних закладів, можливих місць відпочинку, торгових мереж.
- Цікавтеся справами Вашої дитини від самої дитини та від класного керівника.
- Телефонуйте Вашій дитині щодня, обговорюйте питання навчання, матеріального становища, нових вподобань. Дайте своїй дитині відчути Вашу підтримку та бажання допомогти у будь-якій ситуації.
- Дізнайтеся імена нових друзів Вашої дитини та (про всяк випадок) дізнайтесь номери їхніх телефонів.
- Проведіть невелику екскурсію, разом з”ясуйте «зони невпевненості» Вашої дитини (правила поведінки на проїзній частині, транспортне сполучення, правила спілкування з незнайомими людьми тощо).
- Обов”язково відвідуйте батьківські збори, там Ви зможете отримати об’єктивну інформацію про навчально-виховний процес Вашої дитини.
- Будьте уважні до емоційного стану та поведінки Вашої дитини. Якщо Вас щось насторожує – обов’язково обговоріть це з дитиною, класним керівником, практичним психологом або соціальним педагогом.
- Будьте впевнені в успіхах Вашої дитини. Процес адаптації буде проходити м’якше і швидше, якщо в цей період поруч будуть ТУРБОТЛИВІ БАТЬКИ!