Головна
Про нас
Бібліотека
Сторінка психолога
Учнівське самоврядування
Виховна робота
Охорона праці
Професії
Вступнику
Методика
КНТЕУ МОН ЗакДМОН НПЦ ПТО ИППО ПрофТехОсвита ИИТ

ГУРТКОВА РОБОТА 2007-2012 навчальні роки

  • учнівський театр мод
  • технічної творчості детальніше...
  • дизайну одягу детальніше...
  • художньої самодіяльності
  • комп’ютерної творчості

2006-2009

Ідея створення учнівського Театру мод зародилась давно, а втілити її в життя вдалося три роки тому. Мета створення театру - популяризація професій, які межують з мистецтвом, тобто покликані нести красу через одяг, зачіски, манікюр.









В репертуарі театру – театралізоване дійство “"Граємо весілля” за мотивами закарпатських народних казок, демонстрації моделей одягу та зачісок, створених учнями та майстрами училища, в тому числі і колекція костюмів під девізом “Квіти Закарпаття” .

Театр неодноразово брав участь в обласних та міських фестивалях художньої творчості серед учнівської молоді, де був відзначений дипломами. Серед них: фестиваль “Грайлик”, обласні виставки художньої та технічної творчості професійно-технічних навчальних закладів області, благодійні заходи жіночого клубу “Альтруса”. Театр мод продовжує творчо працювати, поповнючи свій репертуар художніми номерами, показами нових моделей одягу та зачісок, вирішених в різних стилях та напрямах.





УЧНІВСЬКИЙ ТЕАТР МОД

Театр мод Ужгородського вищого комерційного училища КНТЕУ постійно бере участь в обласних та міських фестивалях художньої творчості серед учнівської молоді та провідних дизайнерів області. Серед них – фестиваль «Грайлик» (2005 р.), фестиваль моди «FASHION MODELS DESING 2008», який дав змогу не тільки представити колекцію моделей, але й ознайомитися з провідними дизайнерами міста Ужгорода; фестиваль «Тріумф-2008 Шоу близнюків», де були представлені нові колекції; фестиваль дизайнерів одягу «Арт революція» - 2008 р, 2009 р.

Спільно з обласним та міським центрами зайнятості учнівський театр мод виступає перед випускниками шкіл міста та області, що є хорошою рекламою навчального закладу.









Театр мод продовжує творчо працювати, поповнюючи свій репертуар художніми номерами, показами нових моделей одягу та зачісок, вирішених в різних стилях і напрямах.

Колекція «Зміксований фольклор» - для тих, хто небайдужий до культури та мистецтва рідної землі. Натхненням стали згадки про бабусині сорочки та запаски, дідусеві різьблені тарілки, його улюблений черес, який він носив, коли був ще хлопцем. Прикладне мистецтво, казки та легенди Закарпаття, багатонаціональність краю стали основою для створення образів сучасних Роксолан, Олекс, Мавок.







Поштовхом до створення колекції в стилі «Мілітарі» стали непрості стосунки чоловіка і жінки, прояв сильного духу жінки і чоловічої слабкості перед жіночою красою. Одягатися у військову форму у невійськовий час зовсім не означає бути ворогом «Миру у всьому світі». Одягатися в мілібарі - означає бути комунікабельним, розкутим, мобільним, а це ознаки актуальності, альтернативності та андеґраунду. Сьогодні стиль мілітарі - це не агресія, а скоріше за все суміш мужності і романтики військових походів, підвищеної життєздатності.









Колекція вечірніх суконь втілює магію вечора, урочистість події, що вимагають перетворення звичайної жінки на королеву. Девіз колекції – вишуканість та витонченість, помножені на загадкову таємничість. Образи до цієї теми можна знайти, якщо пригадати відомих жінок в історії людства: Клеопатру та Нефертіті, Мадам Помпадур, Марлен Монро та Коко Шанель.









Колекція «Інтернаціональна фієста» - для тих, хто сприймає своє життя як феєричне свято, хто вміє захоплюватися цікавими людьми, видовищами, вміє захоплювати своїми творіннями оточуючих. Моделі цієї колекції - це справжній епатаж, те, що може вразити, захопити, залишити незабутній слід в пам’яті.







А також нова колекція одягу для молоді «Джинс реаніме» - це ідеальне поєднання моди та практичності, результат ревізії власного гардеробу

Гурток «Дизайн одягу», керівником якого є Корнієнко О.Я., створений в училищі багато років, охоплює учнів різних професій, які прагнуть створювати красу. Мета роботи гуртка - розширити знання з історії розвитку українського народного одягу та його функціонального призначення. З великим задоволенням і цікавістю гуртківці працювали над створенням колекції сучасного одягу з елементами вишивки, виробів з бісеру та декоративного оздоблення з різноманітних матеріалів. Створення сучасного одягу з елементами українського народного костюма - це цілісний процес пізнання та розвиток практичних умінь зі створення ескізів, конструювання, моделювання, крою та шиття. Тому робота в гуртку складається з основних етапів: підготовчого, творчого пошуку, творчої розробки, робочого макетування.
На підготовчому етапі учні збирають інформацію, проводять дослідницьку роботу про українське народне вбрання, його функціональне призначення.
На наступному етапі гуртківці створюють ескізи майбутніх моделей різними техніками: робочий ескіз олівцем, в стилі «Коллаж», вишивка хрестиком.







Найвідповідальнішим етапом є робоче макетування. Учні спільно з керівником гуртка розробляють лекала деталей крою майбутніх моделей, виконують розкрій та пошиття виробів. Родзинкою цього етапу є вишивання руками учнів оздоблювальних елементів одягу: рукавів, коміру, подолу спідниці, горловини чоловічої сорочки.





Для вишивання був використаний рослинний орнамент в червоно-білій гамі. Домінуючий у вишивці – червоний колір, який вважається оберегом від злих сил.



Готова колекція доповнюється різноманітними прикрасами з бісеру, які повторюють рослинний орнамент на вишивці. Обов’язковою умовою успішної роботи гуртків є участь у щорічних обласних фестивалях, ярмарках, на яких демонструються результати творчої діяльності гуртківців.

Результат спільної роботи гуртків технічної творчості та дизайну одягу - демонстрація створеної колекції сучасного одягу учнями учнівського Театру мод.



Таким чином, гурткова робота в училищі допомагає виявити і розвити природні нахили, здібності, інтереси учнів і дає змогу примножувати власні духовно-моральні якості.

Січень 2010 року

Вивчати історію рідного краю, досліджувати моральні принципи корінних жителів краю, їх традиції, звичаї, обряди - основна мета етнографічного гуртка, який працює в училищі з жовтня 2009 року (керівник гуртка Демко Г.Ю.). Саме такі ціннісні орієнтири допомагають учням усвідомити свою приналежність до українського народу, зберігати і передавати вікові традиції свого рідного краю.

На заняттях гуртка учні з великим задоволенням і цікавістю вивчають традиції і звичаї свого рідного Закарпаття. Під керівництвом керівника гуртка Демко Г.Ю. учні збирали матеріал про різдвяно-розважальні обряди і звичаї різних етнічних груп краю. Так був створений Вертеп - символ Різдва.

Вертеп виготовлявся учнями у співпраці з викладачем спецпредметів Бідзілею П.М. та майстром виробничого навчання Опалеником В.М.

>


Вертеп (Бетлегем) - різдвяно-розважальний звичай лемків, бойків, гуцулів, верховинців, які складають етнос Закарпаття.

Різдво – це одна з веселих, розважальних коляд. До нього щедро готуються, особливо дітвора. Старша молодь гуртується в групи «віфлеєм-бетлегем». Для цього майструється «вертеп», «церковці», «звізди», готуються відповідні костюми, необхідні для колядування. На Святвечір колядувати ходить тільки молодь чоловічої статі. Дівчатам та жінкам не рекомендується, бо то погана прикмета.

Вертепи на Закарпатті називаються «церковці». Вертеп обклеюється різнокольоровим папером, оздоблюється ланцюжками, блискучими прикрасами. Всередину покладено біблійські персонажі Різдвяного Віфлеєму. З такою «церковцею» ходять 4- 8 хлопців і починають колядувати:
Рожденство твоє, Христе-Боже наш,
Воссія миру світ разума…
Коли заходять в середину хати – світлиці, колядують іншу:
Нова радість стала,
Яка не бувала.
Над Вертепом звізда ясна
Світу засіяла.
або:
Небо і земля, небо і земля
Нині торжествують.
Ангели й люди, ангели й люди
Весело празнують…

Всередині «церковиці» горять свічки, і зображення фігур всередині добре просвічуються. Створюється величально-похвальне бачення події народження Ісуса

Є ще один варіант «віфлеєма-бетлегема». Це так зване ряджене колядування. Здійснюють його уже старші парубки, носячи традиційно Вертеп від хати до хати. Одягаються під біблійних ангелів, «пастирів», а окремі з них - під сільських Діда, Бабу, Цигана, навіть Чорта. Не просто колядують (співають), а виконується справжнє різдвяно-театральне дійство за композиційно завершеним сценарієм. Ангели і пастирі дотримуються різдвяної прос комедії. Дід і Баба, Циган, Чорт розважають господарів своїми інтермедіями. Вони інсценують родинну сварку, піднімають на глум різні вади, ревнощі, пияцтво, затурканість, зажерливість, неробство та інші. Наприклад:
Дід: Глорія! Глорія!
Баба: Що за філігорія?
Дід: Ішли кумове, або газдове – в Святвечір.
Ой ішли, ішли, п’яненькі були – в Святвечір…

Зазначимо, що «віфлеєм» ще називають «бетлегемом». Чому? Адже це не два різних колядування. «Віфлеєм» - назва обрядового дійства від назви міста Віфлеєм, де народився Христос . «Бетлегем» – назва того ж міста,тільки по-угорськи, що прижилась на Закарпатті в низинних районах (Виноградівщина, Берегівщина, Мукачівщина, Ужгородщина) завдяки асимілятивним та добросусідським відносинам між українськими та угорськими селами.

Колядки – це один із проявів родинно-побутової обрядовості. Вони масові, театралізовані на колядувальну поезію. Самі пісні-колядки мелодійні, милозвучні, сповнені мудрої символіки.

Назва «вертеп» походить від церковно - слов’янського печера (впадина, гірська ущелина). Первісні вертепи у народі ще називали театром ляльок. Там знаходилась церковна ніша в стіні, оформлена під різдвяну тематику, символи Різдва – вівці, Ясла, Марія з немовлям, Йосиф, а над ними – Дух Святий у вигляді яскраво-сліпучої зірки, звізди.

На Закарпаття Вертеп потрапив, очевидно, з Чехії та Словаччини, оскільки в ХVІ ст. там спостерігаються сліди вертепної гри, поширеної з Рима. Суміжність і добросусідскість наших територій мали сприяти цьому. До того, ще й досі маємо чимало текстів колядувальних пісень, де помітний словацький вплив.

Колядують на Закарпатті ще із «звіздами»-зірками. Робили їх так: брали облук із звичайного сита, приробляли ріжки, всередину вміщали хрестовину, через неї проходила вісь, аби «звізда» крутилася. Вісь укріплялася на верхнім кінці палиці на ріст хлопчика. «Звізду» тримали перед собою з упором на землю. Обклеюють «звізду» кольоровим папером із різними аплікаціями на всіх віконечках. За звичай «звізду» роблять п’яти-, шести-, семи- та восьмикутну. Папір, що натягувався замість сітки, змащують олією, щоб добре просвічувався із середини, де горіли свічки.

Звіздарі заходили до хати і колядували:
В Віфлеємі новина:
Діва сина породила!
Породила в благодаті
Непорочна Діва – Мати Марія!

Наприкінці обов’язково бажали: «Вінчуємо, пане-газдо сесі святки святкувати, а торік ся ще ліпших дочекати і просити на многії і благії літа»
Або колядку:
Дякуємо Вам
За Ваші дари,
Що сьте ся до нас приготовили,
Дай Вам Боже, дай
Весело, доброго
Цього року нового!

Лютий 2010 року

Розвиток творчих здібностей учнів, прищеплення інтересу до мистецтва, виховання художнього смаку і працьовитості – мета гуртка «Технічної творчості», який діє в училищі з 2003 року і об’єднав навколо себе творчо обдарованих учнів - майбутніх швачок, кравців, перукарів та закрійників. Цілі і завдання на заняттях гуртка реалізуються через знайомство з національною культурою, дослідженнями традицій народного декоративно-ужиткового мистецтва, оволодіння майстерністю бісероплетіння, вишивці стрічками та виготовлення виробів в техніці макраме. В процесі занять учні вивчають властивості різних матеріалів, оволодівають технологічними операціями, вчаться використовувати теоретичні знання на практиці. Наприклад, під час вивчення теми «Бісероплетіння» керівник гуртка Довгомеля В.П. ознайомлює учнів з історією прикрас з бісеру, яка викликає великий інтерес у гуртківців. Історія прикрас з бісеру проходить через культури всіх народів і охоплює всі континенти. У стародавні часи прикраси виготовлялися з матеріалів, які зустрічалися в природі, наприклад, черепашок, ріг та ікол тварин. Прикраси з бісеру символізували приналежність до якогось роду, виділяли послів або вказували на владу, якою володіє їх власник. Вони виконували релігійні функції, були символами певного статусу, багатства, засобом спілкування з божествами і духами. Існували прикраси приховані від очей, які служили оберегом. Проте, створювалися прикраси не тільки для цих цілей. У багатьох країнах світу бісер використовували як засіб обміну і платежу. Бісерні прикраси і обробки модні не перший рік. Сучасна мода пропонує таку різноманітність видів бісеру, що важко зупинитися на якомусь одному матеріалі. Тому під час практичних занять гуртка учні навчаються поєднувати в кожному виробі різні матеріали і різноманітну техніку. Тільки несподіване, небачене раніше поєднання дає можливість створити справжні витвори.

Програмою гуртка передбачено виготовлення поясів, герданів (нагрудна прикраса у вигляді петлі з суцільної або ажурної смужки різної ширини, яка одягається через голову на шию), браслетів та кольє з бісеру різними техніками. Під час практичних занять при виготовленні кольє та браслетів, керівник гуртка навчає учнів техніці плетіння. Для цього створюється ескіз майбутньої моделі, підбираються матеріали, нанизується бісер та плететься виріб. В заключній обробці, при необхідності, обробляється застібка.





Етапи виготовлення кольє.

При виготовленні поясів та герданів використовується техніка ткання. Для виготовлення цих прикрас учні використовують на заняттях спеціальні верстати з нитяною основою, де роль човника виконують голка з ниткою, з нанизаними на неї бісеринками. Створюється ескіз моделі, підбирається бісер та виконується ткання, яке дозволяє виготовляти двосторонні вироби.





Виготовлені гуртківцями вироби з бісеру - кольє, пояси, сережки, ґердани, браслети, стають гармонійним доповненням колекції одягу з елементами національного стилю, яка розробляється та виготовляється учасниками гуртка дизайну одягу та демонструється учнями – учасниками учнівського Театру мод



21.05.10

На протязі віків людьми створено багато видів рукоділля. Одним із них є вузликове плетення – макраме. Програмою гуртка технічної творчості передбачено вивчення теми «виготовлення виробів в техніці макраме». В процесі занять гуртка учні дізнаються про історичні корені та розвиток вузликового плетення.

Історичні знахідки свідчать проте, що вузликове плетення слугувало різним цілям в багатьох древніх цивілізаціях. З вузликів плели талісмани, амулети які носили на шиї або руках в часи язичництва. На Русі більше сорока ремесел було засновано на вузликовому плетенні (ремінник, кутник, канатник та інші). Найвищого розвитку вузликове плетення досягає під час формування Київської Русі. В Київській Русі плели оплечье, головні убори, легке взуття, сумки для стіл, упряж для коней, вироби прикрашали бісером та перлами.

В XIX столітті увійшла у побут міжнародна назва вузликового плетення – «макраме». Останнім часом популярність макраме відроджується і сприяє цьому те, що цей вид народної творчості не вимагає спеціальних пристосувань та інструментів. Основним інструментом є вмілі руки, з під яких виходять чудові вироби. Не даремно в старовину говорили «Не то дорого, что из красна злата сделано, а то, что добрым мастером сработано». Саме тому учні гуртка із задоволенням опановують техніку вузликового плетення. Вузликове плетення виконується одночасно двома руками. Коли плетуть вузол навколо натягнутої нитки або пасма однією рукою, важливо не відпускати натягнуту нитку до тих пір, поки незакінчене плетення вузла другою рукою. Основна вимога до плетення: воно повинно бути щільним, щоб виріб набув стабільної форми. Акуратно і рівномірно затягнуті вузли – запорука того, що виріб буде гарний та якісний.

Виробами з макраме можна прикрасити сучасний інтер’єр (штори, панно, серветки, кошики). Аксесуари, виконані вузликовим плетенням, елегантні та оригінальні. Вони здатні доповнити, урізноманітнити та прикрасити одяг або зачіску.











На головну

























































-
Студентам:
Відеоматеріали
Розклад занять
Календар
Годинник

Архів
Всі новини по роках.
Пошук по сайту
-

Звіт про роботу директора за 2016 - 2017 навчальний рік

Міжнародні відносини

Національно-патріотичне виховання

Наші видання

Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія

Публічна інформація

АНОНС!!!
Надаємо послуги населенню!

ЗНО - 2017

Наші партнери

-
Новини
17.01.18 - Проходження виробничої практики.
09.01.18 - Майстер-клас для педагогів.
05.01.18 - Семінар з класними керівниками та кураторами груп.
05.01.18 - Засідання Ради профілактики правопорушень.
29.12.17 - Поетапна кваліфікаційна атестація в групі з професії швачка, кравець.
26.12.17 - Проходження виробничої практики.
26.12.17 - Театралізований захід «Новорічне диво».
26.12.17 - Конкурс на кращу новорічну іграшку.
20.12.17 - Перший етап олімпіади з предмету «Охорона праці».
20.12.17 - Екскурсія в парк Шенборна.
19.12.17 - Театралізоване дійство до Дня святого Миколая «Миколая зустрічаймо в цей святий величний час».
Рік Японії в Україні

Рік Японії в Україні

Обговорення:


Додати нове повідомлення:

Автор:

Повідомлення:

(Для зареєстрованих користувачів. Реєстрація.)
Головна
Про нас
Бібліотека
Сторінка психолога
Учнівське самоврядування
Виховна робота
Охорона праці
Професії
Вступнику
Методика





























































































































































































































































































































































































































































































































сеть партнерских программ